You are the one for me - kapitel 8



”It’s your fucking nightmare!”

Skrev jag snabbt ner och tryckte på tweetknappen. Låten var gjord av Anenged Sevenfold och hette Nightmare, något som passade perfekt in i tillvaron just nu. För det här var min jävla mardröm!


UntitledTumblr
Jag satte mig ner i sängen och dunkade huvudet hårt in i väggen några gånger, kanske fem. Allt kändes så tråkigt, solen lös in starkt genom fönstret och vädret vad riktigt härligt. Fast samtidigt var jag så rastlös och jag kunde inte sluta tänka på mamma heller… Jag tog upp mobilen som låg på golvet och slog in mammas nummer. Hon svarade efter några signaler som alltid.

”Hej!” Svarade hon bara samtidigt som hon snyftade till lite.

”Hur är det?” Frågade jag och försökte att inte låta lika orolig som jag var.

”Eh… Jo men det är bra”

”Mamma, ljug inte för mig? Vad har han gjort?”

”Ingenting” Skrek hon upprört i telefonen.

”Vad fan är det med dig? Du kan väl bara säga?” Skrek jag tillbaka.

Jag väntade på ett svar, men hon sa inget. Jag är ju inte dum i huvudet? Jag fattar ju att han har gjort någonting, men jag fattar inte varför inte mamma säger det till mig? Jag skulle precis avsluta samtalet men innan jag hann säga något så stormade Caitlin in. Jag kollade lite surt på henne, man knackar ju liksom? Hallå eller?

”Mamma, tack för din ärlighet.” Sen la jag på.

Efter att jag hade lagt på så kollade jag frågande på Caitlin som stod vid dörrkanten och log lite osäkert, jag andades ut och frågade henne ”Vad är det?” med en vänlig ton, hon hade ju faktiskt inte gjort mig något direkt.

”Förlåt mig, att jag bara rusade in sådär… Men jag tänkte att nu, när det är så fint väder ute, så kanske du vill hitta på något med mig? Typ dra och köpa glass och sitta och snacka lite eller något?”

”Visst” sa jag. Min första tanke var egentligen ”nej” men det var ju roligare än att sitta här inne.

”Bra, ska vi dra?” Sa hon och log stort.

”Aa, vänta lite bara… ” Sa jag samtidigt som jag satte mig på huk och rotade runt i min väska… Jag hade lagt mina pengar i ett speciellt fack längst ner. När jag fick upp dom så ryckte jag åt mig min handväska och la ner allt jag behövde d.v.s. Mobil, tuggummi, pengar… Ja, what ever.

Jag följde efter henne ner för trappan, när vi passerade köket så hejade alla glatt på mig och räckte mig en macka. Dom hade stått och gjort massa mackor med olika innehåll i, eller vad man nu ska kalla det.

”Tack” sa jag och tog emot mackan.

”Varsågod, vad ska ni hitta på då?” Frågade Sandi nyfiket.

”Köpa glass och snacka lite.” Svarade Caitlin.

”Jag vill också ha glass.” Påpekade Christian lite töntigt.

”Tönt” Svarade Caitlin och flinade. Jag skrattade till lite tyst.

Vi gick ut i hallen och satte på oss våra skor, jackor behövdes ju knappast sen gick vi ut och jag kände hur solen stekte ner på mig.  Vi behövde bara gå en liten bit och sen var vi framme, vi köpte varsin glass och satte oss ner på en bänk och började prata om allt, verkligen allt.

Jag berättade saker som pappa hade gjort mot mig och mamma, att han gjorde vissa kriminella saker, slog oss och gapade, drack sig full mitt på dagen och var allmänt otrevlig och jävligt taskig. Hon nickade och verkligen lyssnade som om hon förstod mig, egentligen kändes det konstigt. Jag har inte kunnat berätta sånt här för Angelica eller Miranda, men jag kunde berätta det för Caitlin som jag inte hade träffat på flera år? När jag hade berättat allt så avslutade jag med "det var väl allt antar jag..." Caitlin log lite snett mot mig och sa sen "vi ska göra dom här två veckorna skitroliga, du ska inte behöva tänka på honom mer, jag lovar." Det kändes väldigt lättande när hon sa så och konstigt nog så fick jag faktiskt ur mig "Förlåt, asså förlåt för mitt beteénde. Jag var sur för att jag skulle åka hit först, men... Jag tror att jag kanske kan ändra mig ändå."



Skrivet av: Nelly.

Inte så långt dock :/ men ni får ju mera sen. Btw, är det inte bra att Aurora börjar bli lite 'vänlig' ? ;) och föresten, inte långt kvar tills Justin kommer nu :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeer!:)

2011-04-12 @ 16:08:01
Postat av: Kajsa

Drt vra bra! :D // Kajsa :)

2011-04-12 @ 17:32:50
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Stephanie

ASGRYMT!! :D

2011-04-12 @ 20:20:40
URL: http://sstteepphhiiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeer!

2011-04-12 @ 20:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0