You are the one for me - Kapitel 10


”Jasså, ja, det här är mina kusiner.” svarade jag bara och ryckte på axlarna. Justin såg ut att ha tappat talförmågan. Han stirrade från mig, till Caitlin, till Christian och sedan tillbaka till mig.

”Kusiner?” frågade han osäkert och vi alla tre nickade.




Tumblr_ljamnh3f4e1qf7ikto1_500_largeTumblr_lj8rn7nzej1qeetlko1_500_large

”Varför har ni inte berättat att ni har en kusin? Är det något mer jag behöver veta som ni inte sagt?” utbrast Justin för tredje gången. Han verkade väldigt förvånad över detta faktum.

”Justin, lugna ner dig. Anledningen till det är för att vi inte har träffats på ganska länge nu. Det är knappt så att våra mödrar ens nämner varandras namn. Varför jag åkte hit helt plötsligt är på grund av en del skäl, men annars har vi knappt vetat om varandras existens. Våra familjer har ju inte varit bästa vänner liksom.” svarade jag och hoppades att han skulle förstå den här gången. Justin stirrade på mig en stund innan han skakade till på huvudet.

”Vadå för skäl?” frågade han misstänksamt och jag suckade medan jag skakade på huvudet.

”Ingenting allvarligt. Så, varför är du här? Och varför sa du ingenting för?” frågade Caitlin. Jag log tacksamt mot henne för räddningen, jag var inte redo att berätta för hela världen om allting, och att berätta för Justin Bieber var ungefär som att berätta för hela världen.

”Du känner mig, jag älskar att överraska folk.” flinade han glatt och log oskyldigt mot henne då hon himlade med ögonen. Jag antog att det var något han gjorde ofta, att överraska folk alltså.

”Jo, men du brukar ju mest överraska fan… Inte gamla kompisar.” påpekade Caitlin men log mot honom. Hon slängde sen en blick på mig, som antagligen såg väldigt förvirrad ut. Hur kunde jag ha missat det här?

”Något mer jag inte vet om er? Eller ska jag få ännu en chock?” frågade jag och log lite fånigt. Christian skrattade lite och det gjorde Justin också men Caitlin såg bara fundersam ut.

”Caitlin, tänk inte så mycket, det börjar luka bränt.” skrattade Justin efter en stund och gjorde något handslag med Christian som också skrattade. Caitlin lipade åt dem innan hon vände sig mot mig igen.

”Det beror på egentligen. Både jag och Christian är hyfsat kända på bland annat Twitter och YouTube. Christian har gjort en låt, jag kan verkligen inte sjunga, jag är bästa kompis med Payton, om du vet vem hon är?” frågade Caitlin efter att ha rabblat upp allting. Jag stirrade på henne. Menade hon allvar?

”Payton? Som i Payton?” frågade jag tyst och hon nickade medan hon log.

”Ja, Payton. Sen var jag med om en olycka för ett par år sedan som jag helst inte vill prata om nu. Ja, det var väl allt tror jag. Annars kommer du säkert att få reda på det tids nog.” log hon och granskade mig. Jag funderade en stund innan jag nickade.

”Okej. Så, vad ska vi hitta på nu då?” frågade jag och tittade på de allihop. De tittade på varandra och började ge förslag när jag hörde ett ljud från min ficka. Jag drog upp mobilen och svarade.

”Älskling! Hur är det? Kan du inte komma hem snart? Vi saknar dig! Det är inte lika roligt att festa utan dig! Är det jättejobbigt?” hörde jag Mirandas röst högt i telefonen. Jag höll undan den från örat innan jag gick ut ur rummet och in på mitt rum för att kunna prata ostört.

”Det är ganska bra med mig faktiskt. Jag kan inte komma hem förrän under de sista veckorna på lovet vet du väl?! Asså, det är säkert jätteroligt utan mig, ingen som är lika galen som jag. Det är faktiskt inte så jobbigt. Jag och Caitlin kommer ganska bra överrens faktiskt. Hon är helt okej.” svarade jag medan jag la mig ner på sängen. Miranda babblade på som vanligt och jag lyssnade med ett halvt öra. Till slut orkade jag inte mer så jag sa att jag var tvungen att gå och sen la jag på innan hon hann protestera. Jag suckade innan jag reste mig upp och la mobilen på nattduksbordet för att slippa ha den med mig.

”Lust att kolla på film med oss?” frågade en välbekant röst och jag snodde runt samtidigt som jag drog efter andan. Justin stod i dörren och log lite mot mig.

”Gör inte sådär! Du skrämde mig ju!” utbrast jag och stirrade surt på honom. Han skrattade lite innan hon log igen, lite bredare den här gången.

”Förlåt, men vad säger du? Ska du hänga på?” frågade han sen och pekade ut mot hallen. Jag ryckte på axlarna innan jag hängde med honom. Han styrde stegen mot vardagsrummet som låg en trappa ner och jag satte mig lugnt ner i soffan mellan Caitlin och Christian. Justin fixade någon film innan han trängde sig ner mellan mig och Christian.



Jaha, kapitel 10 är då skrivet av Madelene  :) Nelly lägger nog upp Kapitel 11 inom kort :)

Som ni ser har vi ny design :) Otroligt snygg om ni frågar mig ;)

Tack för alla kommentarer, vi ska bli lite bättre på uppdateringen! Lovar!

XoXo
Madelene


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill bara ha meeer!:)

2011-04-14 @ 20:03:56
Postat av: Kajsa

Lika bra som vanligt! :D Längtar till nästa del! :D //Kajsa :D

2011-04-14 @ 21:34:12
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Emiisen

shiiet vad bra! :D meeeeeeeeeer nuuuuuuuuuuu!!! :D

2011-04-14 @ 21:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0